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* Im Rahmen der IMRPOVE-IT Studie zeigte sich eine deutlich st?rkere LDL-C Senkung unter der Kombination Ezetimib/Simva versus Simvastatin Monotherapie. über den Zeitraum von im Median 6 Jahren erzielten Patienten, die mit der Komination Ezetimib/Simvastatin behandelt wurden einen LDL-C Wert von 53,7 mg/dl versus 69,5 mg/dl bei Simvastatin-Monotherapie. * Der prim?re Endpunkt der IMPROVE-IT Studie wurde erreicht: Die signifikant st?rkere LDL-C-Senkung unter der Kombination Ezetimib/Simvastatin resultierte in einer signifikant st?rkeren Reduktion kardiovaskul?rer Ereignisse. Die Relative Risikoreduktion lag bei 6,4%. * * * * * * For superiority, the absolute change in PAV decreased by –1.4% (–3.4% to –0.1%) in the LZ group and by –0.3% (–1.9% to 0.9%) in the L group (p 0.001 for the change from baseline in the LZ group and p ?0.03 in the L group; p ?0.001 for the between-group comparison). For PAV, a significantly greater percentage of patients of the LZ group showed coronary plaque regression (78% vs. 58%; p ?0.004). * * 横断面影像。红色为外弹力膜边界,黄色为管腔边界,之间为斑块面积。可以看到LZ组较L组斑块面积降低更为显著 * 之前的一些研究显示LDL-C与粥样斑体积改变的幅度显著相关。将PRECISE的结果放入其中,可以看到L(ACS),L(SAP),LZ(SAP)落在曲线上,与既往研究一致,但LZ(ACS)落在了线下。作者认为可能给在一些急性的风险更高的患者,如ACS的患者,其LDL-C与粥样斑块改变的联系更为密切,因此联合治疗对斑块消退效果更为显著 * * * * Simvastatin 34.7% 2,742 events Ezetimibe/Simvastatin 32.7% 2,572 events HR 0.936 Cl (0.89;0.99) 7-year event rates 事件发生率(%) 随机后时间(years) 40 30 20 10 0 0 1 2 3 4 5 6 7 RRR: relative risk reduction for CV events; CV: cardiovascular; MI: myocardial infarction; UA: unstable angina pectoris; HR: Hazard Ratio; CI: confidence interval. RRR: 6.4% p = 0.016 Cannon CP et al. Ezetimibe Added to Statin Therapy after Acute Coronary Syndromes. NEJM 2015. DOI: 10.1056/NEJMoa1410489. IMPROVE-IT 首次主要终点事件:依折麦布/辛伐他汀vs.辛伐他汀 首要终点: 心血管死亡,心梗,因不稳定心绞痛再次住院,随机30天后冠脉血运重建,或卒中 依折麦布/辛伐他汀 降低事件发生率 IMPROVE-IT 依折麦布/辛伐他汀 解读 意义: 1.丰富并再次验证了动脉粥样硬化之胆固醇学说 胆固醇学说再添新证据 吸收之胆固醇不仅与AS相关也与事件相关 他汀强化后的残余心血管风险与LDL-C相关 LDL-C在
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